söndag 11 januari 2015

Återbruksdag.

Gjorde en djupdykning på logen och hittade en del smått och gott som passade i min dotters rum. Hon ville möblera om lite och en del möbler åkte ut och lite annat fick komma in.

En sockerlåda fick bli soffbord.
Bra med förvaring under locket och de trista fjärrkontrollerna gömde vi i den lilla träasken.


En bred gammal golvbräda fick hjul och blev en TV-bänk.
Den låga höjden blev bra under snedtaket.



När jag ändå var igång så gjorde jag en badkarshylla av en brädstump.


Hittade också den här lådan.
Jag gissar att det är en hovslagarlåda som nog har haft ben i ett tidigare liv, 
och att hovslagaren hade sina verktyg, skor och nubb i den.


Vad ska jag hitta på med den tro?
Jag får nog klura på det ett tag så får vi se...


Vi ses snart igen!
Snöiga kramar / Ann

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att kunna gå ut i en lada och plocka in det man känner för.
    Fint blev det också. Härlig låda klart det har varit en hovslagare som haft den med de fina hästskon på.
    Här blåser det och snöar så nu får det vara nog. Det är bättre se det på bild tycker jag(Det börjar bli dags för ett besök hos dig nu) Hur jag nu skall få ihop det då.
    Ha det så gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kul när man kan rota runt lite i sina gömmor och ibland hitta nåt kul! Ibland känner jag att vi borde rensa lite, och ibland känner jag att det är bra att ha lite saker att plocka in när andan faller på. Det är väl så det blir när man har gott om förvaringsmöjligheter...
    Hör bara av dig när du vet att du ska hitåt så ska jag ta hand om ditt hår! Ha en trevlig vecka du också!
    Kram, Ann

    SvaraRadera