fredag 13 maj 2016

Sommarkänsla

Hej!

Betydligt kyligare väder blåste in i veckan och nu blev det väl ändå mer normalt majväder?
Fast nog njöt jag av värmen vi hade i helgen,
 det var ju helt ljuvligt med högsommar redan i maj!

Jag dröjer mig kvar lite i sommarkänslan med de bilder jag tog när det var som varmast.
Lavendeln trivs i riktigt varmt väder bara den får mycket vatten,
för törstig det blev den verkligen i 25 graders värme.
Jag vattnade och vattnade och torrt blev det ändå!


En trasmatta på tork i strålande solsken, det är också sommarkänsla för mig.


  Humlan har bråda tider och jobbar flitigt.
Vilket slit att flyga från blomma till blomma med den tunga kroppen!


Jättevallmon har stora, ludna knoppar redan och de blir så fina även senare när de slagit ut.


En liten pärlhyacint har letat sig upp bland vallmon.


En liten städning på vår sommarkökstrapp blev det häromdagen.
Den vill gärna bli en avställningsplats för allt möjligt
 så ibland får jag göra ett ryck och röja lite där.


Ett bord från mitt möbelförråd och några stolar gör den lite trevligare,
 kanske slår jag mig ner här i morgonsolen och äter frukost
 när det är lite för blåsigt ute på altanen...



Ja, det var lite bilder med sommarkänsla tills vi får fint väder igen!

Trevlig helg!
Kramar /Ann

11 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Vid det bordet skulle jag gärna sitta och äta min sommarfrukost!
    Och golvet! Vilka härligt breda plankor!
    Hos oss blommar en släkting till gullvivan, jordvivan har visat sina ljusgula söta blommor. Och som du säger har de söta tjocka humlorna verkligen bråda tider! Tur att vårblommor ofta är gula för har visst lättast att se den färgen!

    En tvättlina med tvätt överhuvudtaget är verkligen ett vår/ sommartecken men en trasmatta är lite extra mysig känsla! :)
    Här väntar också lite svalare väder men jag njuter ändå. Allt är så magiskt den här årstiden!

    Ha nu en riktigt härlig helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Jättefina och somriga bilder :)
    Ha en riktigt skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Det är ingen fara bara jag som dragit i bromsen för att hinna njuta av allt det vackra Haha.Visst är det härligt med lite försommarkänning. Fast jag som älskar att det går sakta och att jag får njuta mer är det inte alls så jag vill ha det än. Det ser verkligen ljuvligt ut både med trasmattan och verandan. Blir sommaren som i fjol då får du nog sitta där många gånger
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Härlig sommarkänsla du förmedlar. Här är också svalare, men för mig är det rätt välkommet. Med tanke på det stundande bevattningsförbudet vill jag inte ha för varmt, det torkar ju upp så himla fort då.... Nu har de lovat regn på söndag, hoppas det blir så ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Visst har vi haft underbara dagar, nu vilar vi oss lite inför den normala försommaren som är på intåg. Det regn som nu kommer är så välbehövligt. Idag är sista dagen hos Sibbe, dotter Åsa med man återkommer till verkligheten efter en vecka i Toscana. De har haft Sverigeväder och vi Italiensommar! Tänk hur det kan vara...

    Vilken trevlig liten sommarveranda du har fixat! Tänk att sitta där i korgstolen med en bok och lyssna på ett fint strilande sommarregn! Eller krypa undan solen de där gassande sommardagarna som kommer... kanske lyssna på en intressant sommarpratare?

    Men först ska du ha en Glad Pingst!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Ja förra helgen fick man verkligen smak på sommaren! Love it! Trånar efter värme!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Så fin sommarveranda att sitta på när det blåser för kallt för att sitta ute eller om det regnar.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jättefina riktigt somriga bilder.. Idag känns det inte direkt som varken vår eller sommar. Snarare en kulen höstdag, men värmen kommer nog snart tillbaka får vi hoppas..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Åh så härliga försommar bilder du bjuder på ;))
    Vi får hoppas värmen snart kommer tillbaka...här har vi bara 14 grader, men solen skiner iaf ;))
    Ha en fin dag !
    Vårkram bia

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga sommarbilder! Jag älskar lavendeln och dess doft. Den där hörnan ser mer än inbjudande ut. Du kommer säkert hitta flera stunder att sitta där och mysa med morgonkaffet eller kanske kvällsteet.
    Ha en fin vecka / RosMarie

    SvaraRadera
  11. Åhh där vill jag också sitta med en kopp kaffe! Jättefint, sköna och lugna färger där...
    Efter regn kommer solsken, känns som en bra tisdag och jag ska till Öland!
    Kram från Titti

    SvaraRadera