fredag 26 augusti 2016

Loppisväskor

 Hej, hej!

Veckorna går fort som vanligt och helgerna ännu fortare.
Fredag igen och snart är augusti slut också, ja håll i hatten här går det undan!

Mina loppisfyndade resväskor har i alla fall fått sin plats i matsalen
 och det får visa sig om de blir kvar där eller hamnar någon annanstans så småningom....


...kanske det blir en ny tågresa från Luleå-Älvsjö som då det begav sig? ;-)


År 1954 var det nog en ganska jobbig resa att ta sig mellan Luleå och Älvsjö.
Nu får väskorna bli lite förvaring till mina gamla inredningsmagasin som jag inte vill slänga.


Nu börjar jag plocka in olika kvistar från trädgården igen 
eftersom det mesta blommat över i vår trädgård.
Här är det några nyponkvistar som får agera blombukett.


Det märks att det är augusti för då är det högsäsong för dessa stora små kompisar.
Fuktigt och varmt och dags att lägga små spindelägg.
Om du tittar noga så ser du hur den tuggar på en fluga. Mumsigt värre!
Jag är glad att den sitter på utsidan av fönstret...


Nåja, bra att den tar lite flugor i alla fall och spindlar ska ju betyda tur också,
men den får gärna stanna kvar utomhus för mig!

Ha det gott till nästa gång och trevlig helg!

Kramar /  Ann

15 kommentarer:

  1. Coola väskor !!...jag har också några gamla som jag har som bord i mitt bloggrum, men dom flyttas runt, hihi...ja det ska bli så kul att resa iväg...håller på att plocka fram kläder och smycken just nu...har faktiskt lätt huvudvärk, haha...huvudbry, hihi...men i morgon skall jag packa och på kvällen åker vi så jag har hela dagen på mej att packa !...ikväll blir det lugnt och så måste man ju se Fångarna på fortet...när åker ni till Kroatien ?...jag var där med tjejgänget för fem år sedan, jättefint ställe att åka till ;)
    Må så gott !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. T och jag slåss om att få de väskor vi hittar. Jag gillar dom till max. Ska nog bli en trave med tidningar här i stugan med. Hösten är på väg men här tog den en rejäl paus 30 grader har det varit i dag och det ska visst hålla i sig några dagar till njuter!!!
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilka jättefina resväskor och en "unikabox" som pricken över i! Har själv en sådan och en samling resväskor, så användbara! Ja, avstånden var nog mycket längre förr!
    Vilken värme det blev - rekord här igår med dryga 30 grader, men kvällen var helt fatastisk! Idag mera höstlikt och blåst. Ha en skön helg! Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilka jättefina resväskor och en "unikabox" som pricken över i! Har själv en sådan och en samling resväskor, så användbara! Ja, avstånden var nog mycket längre förr!
    Vilken värme det blev - rekord här igår med dryga 30 grader, men kvällen var helt fatastisk! Idag mera höstlikt och blåst. Ha en skön helg! Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk om väskorna kunde tala! Perfekt förvaring också! Och dessutom snyggt:)

    Jag älskar hösten och alla fina kvistar man kan sätta i vas. Och så längtar jag efter lite svalare väder...

    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari, som först nu repat mig någorlunda från förkylningen (tänk, jag lyckades smitta minst 4 av de 10 familjemedlemmarna)!

    SvaraRadera
  6. Fina gamla väskor o perfekt till förvaring av tidningar man vill spara!
    Hm, för mig får gärna spindlarna flytta bort från både hus o trädgård... Jag vet att de gör nytta men nej, har man fobi så har man.... "ryser"

    Kram o fortsatt trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Spindlar rensar upp mycket, jag tycker inte alls att de är otäcka men det tycker däremot min svärdotter ....
    Dina väskor är så fina och roligt med de gamla etiketterna, idag är de så opersonliga.
    Tiden bara rusar iväg, jag är ledig fredagar som gör helgen lite längre men ändå tycker jag dt går för fort. Kanske är det för att jag lärt mig att njuta av nuet (även på jobbet).
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Snygga gamla resväskor, riktigt praktiska också...
    Ja spindlar är ju inte mitt favoritdjur precis men de gör nytta tydligen!
    Ha en skön söndag...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Oj, så fina!! Där passar de bra.. :-) Fin spindel också, och nätet.. Ja, allting! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  10. Så häftigt med gamla biljetten!
    En fin söndag till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Läckra väskor! Hittade en som den nedersta men tvekade för jag hade ingen aning om var jag skulle ha den. Ångrade mig och åkte till loppisen nästa öppettid men då var den borta. Alltså ska man slå till direkt...Har en som jag målat vit och text på men nu har den gått sönder så jag fick en av en kompis som jag ska fixa till. Jag förvarar fyndade textilier i dem.
    Ha en fin vecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara väskor <3 Vilket fynd :)

    SvaraRadera
  13. Snyggt med väskorna, men tror du inte det kommer att gå illa åt dem när du sätter på värmen...
    Spindeln så vacker i motljuset!
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  14. Helt underbara väskor, det är verkligen en passion som jag har :)
    Spindlar.... de får som sagt gärna vara utomhus :)
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ha en mysig fredagskväll och en härlig helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Jag älskar gamla väskor. Jag flera stycken som jag har textil i. Tyg att sy saker av och udda gardiner. Snygg förvaring och väldigt praktiskt.
    Spindlar har jag inte så mycket emot, men de får gärna hålla sig utomhus. Hittar jag någon inne så hjälper jag den helt enkelt ut igen.
    Hoppas du har en riktigt bra helg!
    Kramar/ Maria

    SvaraRadera