söndag 29 januari 2017

Trådkorgar

En vecka har gått igen och det har varit en blandning av förkylning och roligheter.
Blev rejält förkyld förra helgen men nu känner jag mig bättre.
Jag hade redan en weekend i Stockholm inplanerad och den kunde jag ju inte missa på grund av en dum förkylning så jag åkte trots att pappersnäsdukarna
 var det viktigaste i min packning.

Lite shopping på torsdagen i huvudstaden tillsammans med min dotter var trevligt.
Shopping med betoning på lite...
Vi handlade inga kläder alls och det brukar ofta bli så i januari för mig.
Mest rea överallt och inte så mycket nytt har kommit till butikerna än heller.
Men vi fyndade fina trådkorgar på Different things båda två till ett helt galet pris.
Halva reapriset var det så det var bara att passa på 
trots att vi fick kånka på korgarna genom hela stan. 


En till filtar och en till tidningar fick det bli.


Sittpuffen har jag köpt i Egypten på en resa för några år sedan.


På fredagen var jag och min man på MC-mässan hela dagen.
Mycket trevligt var det och massor av fint och roligt att titta på och köpa.
Lite nya MC-kläder och tillbehör hittade vi där så nu längtar vi till våren
då vi får börja åka hoj igen!

När vi kom hem låg det ett så fint litet paket i posten till mig.
Den här fina boken som Eva-Mari Heimer skrivit och det ska bli så spännande att läsa den.
Jag tyckte mycket om hennes första bok som heter Café Trädgårdslyckan.
Tack Eva- Mari!
Kika gärna in på hennes fina blogg Solstrimmor också!


Ikväll är vi bjudna på födelsedagsmiddag hos min brorsdotter som fyller 22 år.
Det blir trevligt!


Här är det riktigt grått och disigt idag
så jag kurar nog inne framför brasan så inte förkylningen tar om.
Hoppas att ni har en fin söndag!

Kram / Ann

18 kommentarer:

  1. Härligt att shoppa...men jag ska dra ned på kläder och prylar nu, har äntligen insett att jag har alldeles för mycket av båda delarna ;)). Fina korgar och vet du, jag har likadan sittpuff som jag också köpte i Egypten när vi var där 2010 tror jag det var ;))...samma färger som din ! köpte två till också fast i andra färger. Kul med födelsedag att fira...jag hade min igår, hihi...men vi firade inte, vi går ut och äter nästa helg i stället ;))
    Ha en bra kommande vecka nu !!
    Varm kram bia !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju lätt så, att man har lite för mycket av allt! Jag älskar min sittpuff och skulle vilja ha fler jag med!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Så fint det blev med korgarna! Längtar tills jag kan använda mina snart också. Tack en supertrevlig (och framför allt roligt) dag i Stockholm mammsen! Du är bäst <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv älsklingsgumman min! Alltid lika trevligt att vara med dig!
      Kram, mamsen <3

      Radera
  3. Åh, vad jag suger i mig allt fint du skriver! Hoppas du kommer att tycka om nya boken också. Och posten måste ha gillat mina bokpaket, de har verkligen levererat snabbt!

    Jag ser att ni hade det bra under Stockholmstrippen, fina korgar väl värda att kånka på! Hoppas det är slut på din förkylning nu. Kan inte fatta att jag klarat mig... ta i trä!

    Trevlig födelsedagskalasmiddag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är säker på att jag kommer att älska din bok! Ska snart börja läsa, vågar inte börja nu för då tar ju det roliga slut så fort!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Fina korgar - ja gör man fynd kan man släpa, vare sig det är från Sthlm eller Egypten! Skönt att du mår bättre, själv funderar jag just på om jag håller på att bli förkyld....:-(
    Ser också fram emot min bok från Eva-Mari, den kommer nog nu i veckan!
    Ha det gott - o trevligt på kalaset (fina paket!)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du klarade dig från förkylningen. Min är lite bättre tack och lov!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Jättefina korgar som man kan ha till lite av varje. Ja Eva-Maris bok ska jag också köpa har hennes första. Disigt och råkallt här också så soffan och filten får sällskap. Kraaam pia

    SvaraRadera
  6. Kul att du hittade trådkorgar till bra pris, trådkorgar är användbara till mycket!
    Jag har också fått hem Eva-Maris bok och läste första kapitlet för att stilla min nyfikenhet, håller på med en annan bok jag måste läsa ut först.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska börja läsa boken snart, men måste först känna att jag har tid. Vet att jag inte kommer att kunna lägga ifrån mig boken när jag väl börjat!
      Kram, Ann

      Radera
  7. Förkylning har jag sluppit i år men jag tror jag fått en släng av deppighet av allt det här grå och trista utanför fönstret. SÅ fina korgar du hittade.De skulle sitta fint här med. Här är nästan köpstopp.Det är mycket annat som ska till nu när det ska börjas med bygget igen.
    Ohh jag som får vänta på boken tills jag kommer upp. har liksom inte tid eller lust att läsa så bäst den inte kommer.
    Den ser såå fin ut.
    Ha det gott och njut brasvärmen det värmer gott både i själ och kropp.
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, inte ska du var deppig! Nu kommer ju snart våren och då piggnar du nog till ska du se!
      Kramar, Ann

      Radera
  8. Alltid härligt med en liten shoppingresa i gott sällskap! Längtar ibland till min gamla hemstad där jag bott större delen av mitt liv.
    Superfina trådkorgar ni hittade och så användbara! Så du har också fått hem Eva-Maris fina bok! Själv sträckläste jag den och har också läst hennes förra! Åh, så bra hon skriver! Jag är djupt imponerad! Önskar dej en fin start på veckan och krya på dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa! Förkylningen är redan bättre, jätteskönt!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Kul med roliga fynd! Värt att släpa på :) Ja det blir till att kura vid kaminen här också, gäsp...
    Trött som en vissen kvist och lite småsnorig! Nä nu tar vi kväller!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  10. Supersnygga korgar!! De hade gärna fått flytta in här med!

    Kram Jenny

    SvaraRadera