tisdag 25 juli 2017

Semesterdagar

Semesterveckorna rullar på och jag har det så bra!
Vi har hunnit med en sväng upp till Norrland för att hälsa på min mans släkt 
och några mc-turer förstås. 
Bland annat till Alfta i Hälsingland där vi var på en HD-träff och bodde i tält(!).
Jag är verkligen ingen tältfantast, men det gick alldeles utmärkt och vi sov riktigt gott.
Lite shopping här och där, lite besök av vänner 
och även en tur till Malung där vi hälsade på våra HD-kompisar 
och hann se lite av dansbandsveckans ståhej.

Jag har till slut tagit mig till optikern för att skaffa glasögon och igår hämtade jag dem.
Svårt att välja var det så det blev två par och ett par solglasögon fick jag på köpet.
Jag behöver dem på jobbet och när jag läser, 
på långt håll ser jag tydligen väldigt bra enligt optikern. 👍😃
Ovant med glasögon för mig som aldrig haft några innan,
men jag vänjer mig nog....😎
Svårast blir nog att hålla reda på dem alla, måste nog skaffa mig en större handväska!


I den fina inredningsbutiken IngMar i Skellefteå hittade jag en fin hylla 
som kan hänga lite där den passar.
Kanske med kryddor i köket eller nåt...


.....eller som extra hylla i fönstret.


Jag har ingen aning om vad den här växten kan heta 
men den är fin att plocka in och sätta i vaser så det har jag gjort.
Den växer precis utanför vår dörr.


Ja, som sagt, semestern rullar på och än har jag ett par veckor kvar att njuta av.
Vädret är ju sådär, men det är skönt att vara ledig ändå.
Idag hänger det regn i luften här och det är 18°.
Inget badväder precis, ett dopp har det blivit i år och det var i Alfta.
Kallt, men uppfriskande skulle jag nog säga....

Ha det gott i sommaren!

Kramar / Ann

13 kommentarer:

  1. Cool hylla;)......härligt med semester trots dåligt väder, men det tycks bli lite bättre
    framöver ;)...vi har varit till Högakusten idag...trevligt var det och ganska bra ¨väder hade vi till slut, solen tittade fram och det var kring 20 grader. Vi får se om augusti levererar bättre väder !...ha det gott nu på din semester !!
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får njuta av ledigheten trots vädret!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Vilken fin hylla du köpt. Semester är härligt även om den inte blev som man tänkt. Växten ser cool ut i vaserna, undrar också vad det är. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ingen expert på växter precis...
      Kram, Ann

      Radera
  3. Kan det vara någon typ av ormbunke? Snygg hylla och Skellefteå är en fin stad där jag också hälsat på alldeles nyligen:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det är ett ormbunkssläkte... Jag vet inte, men den är fin med sina krulliga stänglar tycker jag!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Låter spännande med HD-träff och tältning! Kul att det fungerade,annars kan det ju vara knepigt att sova i tält. Alfa är fint, där var jag en gång, känns som hundra år sedan och det var spelmansstämma då.
    Alltid knepigt att vänja sej vid glasögon, men synskillnaden blir oftast det som överväger motståndet. Du vänjer dej.
    Jättesnygg hylla och användbar! Ingen aning om vad det är för växt.
    Härligt med semesterveckor kvar! Njut på!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite kallt i tältet var det första natten, +3° bara! Men det gick bra!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Visst är det kul med nya brillor! Och man undrar hur man klarat sig tidigare. Jag har inte så dålig syn men har haft glasögon många år, man vill väl ha skärpa på tillvaron!

    Hyllan skulle passa utmärkt i mitt köksfönster också. Måste kolla på nätet om den kanske finns nånstans? Kanske kolla hos IngMar om de kan skicka? Härma är väl inte förbjudet?

    Växten vet jag inte, påminner om nån slags veronika?

    Ha en fortsatt fin semester!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver dem bara när jag läser och jobbar. Svårt med läsglasögon när jag ska titta på kunden i spegeln också. Då funkar ju inte vanliga läsglasögon, så nu blev det rumsprogressiva. Blir spännande att prova efter semestern om det funkar!
      Kram, Ann

      Radera
    2. Kolla med IngMar du! Att härma går utmärkt bra!
      Kram

      Radera
  6. Låter som du har en skön semester :) Härligt! Ja huuu för det där med glasögon, jag har väl 100 st läsglasögon som jag aldrig hittar ha ha...du vänjer dig ska du se.
    Ser ut som någonslags veronika faktiskt, fin är den!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske kan vara en Veronika då, flera som tror det här i alla fall!
      Kram, Ann

      Radera